Anatomia | Podstawowy |
---|
Umiejętność ta opisuje znajomość anatomii ciał żywych istot. Przydatna jest zarówno medykom jak i zabójcom. |
Fizyka | Podstawowy |
---|
Wiedza na temat podstawowych praw rządzących światem. Po jej opanowaniu, postać potrafi przewidzieć zachowanie się dalsze zachowanie układów ciał znając ich warunki początkowe. Przydatne dla maga czterech elementów. |
Gimnastyka | Podstawowy |
---|
Umiejętność wykonywana skomplikowanych akrobacji i figur. Przydatna nie tylko ludziom zajmującym się zabawianiem innych, ale i również złodziejom. |
Gra na instrumencie | Opanowany |
---|
Krasnoludzkie klarnety, pianina i fortepiany. |
Inżynieria | Opanowany |
---|
Produkcja różnych mechanizmów, maszyn, materiałów wybuchowych oraz udoskonalanie wszystkiego, gdzie można wcisnąć tryby i trybiki. |
Kaligrafia | Opanowany |
---|
Umiejętność pięknego pisania. Przydatna zarówno na dworach jak i magom zajmujących się spisywaniem magicznych ksiąg, czy też mnichom przepisującym bardziej przyziemne dzieła, lub poetom. |
Krawiectwo | Podstawowy |
---|
Umiejętność szycia różnych części garderoby, od bielizny po płaszcze. Dzięki jej opanowaniu możliwe jest reperowanie zniszczonej odzieży, w zależności od umiejętności krawca będzie to zwykła łata, lub mistrzowska robota, która sprawi, że nikt nawet nie zauważy iż przedmiot był zniszczony. |
Kuglarstwo | Podstawowy |
---|
Sposób na zarobienie pieniędzy, oraz jeszcze lepszy na przepędzanie cudzych trosk, choć na krótką chwilę. |
Ręczna broń miotająca | Opanowany |
---|
Kusze, łuki, krasnoludzkia rusznica. Opisuje umiejętność posługiwania się postaci ręczna bronią miotającą, jej celność, a także obchodzenie się z takim sprzętem, jej konserwacje i wyrób pocisków. Postać, która opanowała tą dziedzinę posiada zarówno odpowiednie umiejętności praktyczne jak i teoretyczną wiedzę. Ważna jest tu precyzja i zręczność. |
Medycyna | Podstawowy |
---|
Wiedza na temat chorób i schorzeń dręczących rasy inteligentne oraz ich leczeniu. |
Cukiernictwo | Opanowany |
---|
Umiejętność pozwalająca wytwarzać produkty cukiernicze. Postać, która opanowała tą dziedzinę potrafi wytwarzać różnego rodzaju smakołyki - wraz z wzrostem poziomu, coraz bardziej wyszukane i egzotyczne. Zna się też na gustach poszczególnych gatunków i sfer społecznych, dzięki czemu potrafi ocenić, co komu najbardziej będzie smakowało. |
Rysunek | Opanowany |
---|
Przydatna ze względu na techniczną część potrzebną do czytania, jak i sporządzania własnych schematów maszyn. Nawet na niskim poziomie. |
Poliglotyzm | Opanowany |
---|
Elficki i krasnoludzki. |
Przetrwanie | Podstawowy |
---|
Umiejętność radzenia sobie z dala od cywilizacji, przy ograniczonym zasobie narzędzi, zdobywania pożywienia, znajdowania kryjówek, znajomość szlaków. Postać, która opanowała tą zdolność potrafi przeżyć w dziczy, zapewniając sobie samemu schronienie oraz pożywienia, unikając przy tym niebezpieczeństw czekających, na co bardziej nieuważnych wędrowców. |
Zielarstwo | Podstawowy |
---|
Dobra znajomość wszystkich ziół i roślin oraz umiejętność wytwarzania z nich wyrobów takich jak maści, a nawet niektóre trucizny. Dzięki opanowaniu wiedzy na ten temat, postać, która posiadła tą umiejętność potrafi odnaleźć potrzebne jej rośliny na okolicznych terenach, oczywiście pod warunkiem, że tam występują. |
Szpiegostwo | Opanowany |
---|
“Nimenna Nbrrdiew z rodu Halaberdonów, a panna Hermina Miriam Turkot, to na prawdę dwie różne osoby.” |
Taniec | Opanowany |
---|
Każdy potrafi się bawić, ale na niektórych przyjemnie się patrzy. |
Wspinaczka | Opanowany |
---|
Opisuje umiejętność wspinania się w stromych powierzchniach, a nawet pionowych ścianach. |
Targowanie się | Opanowany |
---|
Kupić jedno za półdarmo, sprzedać jak za trzy. Można i tak zarabiać lub oszczędzać. |
Pływanie | Podstawowy |
---|
Opisuje zdolność do poruszania się w środowisku wodnym, utrzymywania się na powierzchni i nurkowania. |