Na pocz±tek - witam wszystkich, nowy jestem i wy³oni³em siê z odmêtów internetu ¿eby sobie trochê pograæ w dobrym towarzystwie

. Jestem te¿, dobra to g³upio zabrzmi, mi³o¶nikiem gier RPG i nieskromnie stwierdzê, ¿e raczej siê na tym znam, dlatego te¿ widz±c tutejszy system tworzenia postaci trochê siê... przerazi³em

. Oczywi¶cie biorê pod uwagê to, ¿e nikt nie pos³ucha nuworysza, ale mimo to naprodukuje siê trochê i powiem co¶ na temat systemu który tu jest prezentowany...
Nie podobaj± mi siê Atrybuty

. S± rozpisane chaotycznie i bez ¿adnego odzwierciedlenia w rzeczywisto¶ci - w pewnym momencie nastêpuje nag³y przeskok od cechy wyra¼nie poni¿ej przeciêtnej do jakiej¶ nadludzkiej mo¿liwo¶ci. Tak byæ nie mo¿e, to uniemo¿liwia stworzenia zrównowa¿onej postaci, a ka¿dy wie ¿e lepiej gra siê kim¶ s³abszym ni¿ Niszczycielem Po¿eraczem Wszech¶wiatów Duchowej Mocy Rekina itp. Dlatego te¿ przygotowa³em nowy system Atrybutów który chcia³bym Wam zaprezentowaæ

. Jest prostszy i jak mi siê zdaje bardziej funkcjonalny, wszechstronny od podanego. Nie ukrywam ¿e wzorowa³em siê na Q10 - kto ciekawy niech sprawdzi

.
Tak jak w oryginale, Atrybuty pogrupowa³em na Grupy i Podgrupy. Najwa¿niejsz± sk³adow± jest piêæ Grup Atrybutów - Krzepa, Sprawno¶æ, Umys³, Duch i Czynnik. Jest to najszerszy, najbardziej podstawowy opis postaci, ka¿da Grupa dzieli siê jednak na dwie Podgrupy podobnie jak w oryginalnym systemie. Oto i one:
- Z KRZEPY:
- Si³a - Cecha ta okre¶la prost± fizyczn± si³ê oraz budowê postaci. Odpowiedzialna bêdzie za ka¿dy intensywny, aczkolwiek nie za d³ugi wysi³ek fizyczny, jak podnoszenie ciê¿arów, mocowanie siê na rêkê, podci±ganie na rêkach itp.
- Wytrzyma³o¶æ - Cecha ta opisuje kondycjê, odporno¶æ oraz wydajno¶æ organizmu.
- ZE SPRAWNO¦CI:
- Zwinno¶æ - Cecha ta odpowiada za refleks, motorykê oraz koordynacjê ruchow± ca³ego cia³a.
- Precyzyjno¶æ - Cecha ta odpowiada za dok³adno¶æ ruchów, manualn± zrêczno¶æ oraz koordynacjê oko-rêka.
- Z UMYS£U:
- Inteligencja - Cecha odpowiedzialna za pamiêæ, wszechstronn± wiedzê oraz zdolno¶æ koncentracji i wyci±gania wniosków.
- Spryt - Cecha ta odpowiada za szybko¶æ, z jak± reagujesz na zmiany otoczenia i dostrzegasz szczegó³y.
- Z DUCHA:
- Ekspresja - Cecha ta okre¶la zdolno¶æ wp³ywania na emocje innych, wyra¿ania siebie, powierzchowno¶æ i wygl±d.
- Wola - Cecha ta okre¶la opanowanie, pewno¶æ siebie, odporno¶æ na stres i niez³omno¶æ woli.
- CZYNNIK:
- Tula'mahu - Cecha ta odpowiada za zdolno¶æ do wyczuwania, interpretowania, odczytywania i radzenia sobie z efektami magii.
- Tolodoth - Cecha ta mówi w jak wielkim stopniu postaæ umie wykorzystaæ swój, ale nie tylko, potencja³ magiczny, jak dobrze sobie radzi z magi±.
Jak wiêc widaæ mamy dziesiêæ Atrybutów zgrupowanych bardzo podobnie jak w oryginalnym systemie, s± one te¿ konkretniejsze i bardziej wszechstronne, zawiera siê w nich bowiem wszystko przez powierzchowno¶æ, umys³owo¶æ, si³ê woli i wyczulenie na magiê. Jako ¿e w oryginalnym systemie stosuje siê stopniowanie Atrybutów, w tym równie¿ to wyst±pi. Ka¿dy Atrybut opisuje liczba od 0 do 8, przy czym 0 nie oznacza ¶mierci, a jedyne ca³kowity zanik danego Atrybutu - postaæ o Inteligencji 0 jest warzywem, lecz ¿yje. Warto¶æ 2 jest warto¶ci± przeciêtn± dla zwyk³ego szaraka, cz³owieka czy elfa (przy czym uwarunkowania rasowe mog± przechylaæ Atrybuty w jedn± czy drug± stronê). Warto¶æ 7 to ju¿ warto¶æ dla postaci opisywanej w legendach, warto¶æ 8 jest nieosi±galna w standardowych warunkach, jedynie potê¿ne procesy magiczne czy interwencja z Wysoka mo¿e nadaæ czemu¶ tê warto¶æ

.
Pocz±tkowa warto¶æ Atrybutów zale¿y od rasy, przy czym wcielamy siê w postacie silniejsze ni¿ ¶wiatowe szaraki, wiêc baz± bêdzie RACZEJ 3 ni¿ 2. Punkowa warto¶æ punktów Atrybutów to zmodyfikowany ci±g Fibonacciego - czyli 0 kosztuje 1, 1 - 2, 2 - 3, 3 - 5, 4 - 8, 5 - 13, 6 - 21, 7 - 34. Na pocz±tek ka¿da postaæ otrzymuje 76 punktów, za ka¿dy dobrowolnie obni¿ony Atrybut otrzymuje dodatkowe 2 punkty. Tak wiêc podniesienie czego¶ z poziomu 3 na 5 kosztuje 21 punktów. Pozwala to stworzyæ potê¿ne lecz zrównowa¿one postacie.
Dalej rasy... No có¿ podobaj± mi siê co tu du¿o mówiæ, uwa¿am jednak ¿e potrzebuj± znacznego sprecyzowania i okre¶lenia ile jest ich dok³adnie i czym siê cechuj±

. Przygotowa³ koncepcyjn± listê:
- Cz³owiek
- Elf
- Krasnolud
- Czarodziej
- Nemorianin
- Wampir
- O¿ywieniec (Nieumar³y?)
- Driada
- Nimfa
- Wilko³ak
- Smok
Nie wiedzia³ co mam zrobiæ z ró¿nymi dziwnymi rasami demonów, niebian i diab³ów (podzia³ czartów na demony i diab³y jest g³upi i D&Dkowski, proponuje to wywaliæ :twisted: ), jestem gotów podj±æ siê opisania wszystkich ras du¿o d³u¿ej ni¿ jest to zrobione obecnie, we wspó³pracy z administracj± i z uwzglêdnieniem starego/nowego systemu Atrybutów.
¯eby nie by³o - nie narzucam siê ze swoimi propozycjami, po prostu chcê usprawniæ zabawê na forum

.
[url=http://www.youtube.com/watch?v=7DCJEMT9qKU&feature=PlayList&p=0BB0386F0C87DF86&playnext=1&playnext_from=PL&index=23]Apocaliptyca - Nothing Else Matters[/url] - hymn tygodnia