
Alp - rodzaj wampira. Jest to tzw. wampir wyższy, przez niektórych nazywany także zmorą. Występuje pod postacią ludzkiej kobiety, potrafi się przeistaczać w zwierzęta takie jak pies czy kot. Spotkać go można zwykle w okolicach wsi, kryptach i cmentarzach. Wampiry te poruszają się bezszelestnie i atakują znienacka.
Bruxa - wampir z rodzaju wampirów wyższych, potrafiący powalić przeciwnika za pomocą fali dźwiękowej. Posiada ostre kły, po wypiciu krwi śpiewa. Potrafi się przetransformować w czarnego nietoperza. Atakuje zarówno w noce jak we dnie. Występuje pod postacią kobiety. Często myli się go z rusałką bądź driadą. Posiada zdolność zauroczenia oraz telepatii. Podczas walki stara się używać głównie swoich umiejętności, wydaje głośne, obezwładniające piski.
Fleder - wampir z rodzaju wampirów niższych, żywi się zarówno trupami, jak i istotami żywymi rozszarpując swoje ofiary. Jego wygląd jest wyjątkowo odrażający. Ma łysą głowę, szpiczaste uszy, skórę pokrytą brodawkami i ogromne, ostre zęby. Porusza się zgarbiony, ze zwisającymi łapami zakończonymi ostrymi pazurami. Jest wrażliwy na słońce. Może zmieniać się w nietoperza, jednak tylko podczas pełni.
Przeraza - potwór żyjący na pustyniach i w środowiskach bardzo suchych, z wyglądu przypominający modliszkę o barwie piaskowej,zielonej lub szarej.Przeraza ma niesamowity refleks, a bez jedzenia może przeżyć do tygodnia. Zamieszkuje jaskinie i jamy, poluje przy wodopojach lub okresowych zbiornikach wodnych. Żywi się głównie zwierzętami pustynnymi, choć nie waha się atakować ludzi.
Cmentar- Cmentara można spotkać na pobojowiskach, cmentarzach (jak sama nazwa wskazuje) i wszędzie tam gdzie ktoś zginął. Przyciąga go zapach świeżych zwłok. Nie pogardzi też padliną, zdarzały się też przypadki polowań na ludzi, zapuszczających się wieczorową porą na ich tereny. Cmentar jest rzadki i żyje raczej samotnie, lecz można go też spotkać w niewielkich grupach.
Rusałka - Zwane też boginkami, to pomniejsze boginie wody. Mieszkają w rzekach i jeziorach. Mają długie włosy, noszą wieńce z kwiatów i powłóczyste białe szaty, ale też często preferują absolutną nagość. Najczęściej milczą, ale potrafią pięknie śpiewać. Wychodzą z wody w nocy, aby tańczyć w świetle księżyca. Rusałki bywają niebezpieczne dla mężczyzn, których wabią pięknym śpiewem. Mężczyzna, zwabiony przez rusałki tonął w wodzie albo zostawał zatańczony na śmierć.
Gryf - uskrzydlony lew o głowie i szponach orła. Mieszka wśród szczytów gór, rozmnaża się jak ptaki - składa jaja. Żywi się dużymi zwierzętami takimi jak bydło.
Silvan - półczłowiek, półkozioł, zwany również rokitą, przez zabobonnych chłopów mylnie nazywany diabłem bądź diabołem. Istota w zasadzie nieszkodliwa, choć lubiąca sprawiać uporczywe i niemiłe dowcipy.
Barbegazi - Potwór kopalniany, wyglądający jak okrągły głaz, obrośnięty zbitą masą szaroburych, pokrytych kurzem kudłów. Ma wielkie jarzące się ślepia, a także ogromne paszczęki i stożkowate zęby. Choć posiada sękate i twarde łapska, porusza się tocząc. Bardzo cuchnie, ma ostry i kwaśny zapach. Umie naśladować ludzką mowę. Barbegazi żyją na niższych chodnikach kopalni oraz w górskich jaskiniach.
Strzyga - Humanoidalny potwór powołany do życia za pomocą czarów. Strzygi najczęściej powstają poprzez rzucenie klątwy na kobietę w ciąży, przez co dziecko po porodzie umiera, a następnie odradza się pod postacią strzygi. Strzyga ma długie, opatrzone ostrymi pazurami ramiona, czerwone ślepia, długie, ostre kły i nieproporcjonalnie dużą głowę. Strzyga jest niezwykle szybka, zwinna oraz ma zdolność infrawizjii. Jej słabą stroną jest niezwykła wrażliwość na srebro. W przypadku niektórych strzyg urok da się odczynić poprzez spędzenie nocy w krypcie w której strzyga spędza dnie.
Oszluzg - potwór, szarawej barwy, niektóre osiągają wymiary smoka. Przedstawiciel smokowatych. Jest często mylony ze smokiem, ponieważ też jest ogromnym latającym gadem. Posiada długi dziób. Jako swoje kryjówki wykorzystują jaskinie i zagłębienia terenów. Można je spotkać w każdym miejscu kontynentu.
Utopiec - topielec który pod wpływem magii zamienił się w bezmyślne stworzenie gardzące wszystkim, co żywe i jedzące ludzkie mięso.
Zjadarka - Odporny na żelazo potwór płci żeńskiej, inteligentny i niebezpieczny. Mieszka na odludnych miejscach. Wygląda jak brzydka kobieta o obwisłych piersiach i szarej skórze. Potrafi przybierać postać pięknej kobiety oraz starej baby- tak oto zwabia swoje ofiary potem zabija je i pożera.
Kuroliszek - zwany także skoffinem, lub też kokatryksją, wielkością i wagą przypomina zwykłego indyka, z dwukrotnie większymi, karminowymi koralami. Rozpiętość skrzydeł dochodzi do czterech stóp. Atakuje zwykle od tyłu celując swym ostrym dziobem pomiędzy kręgi, czy też w samą aortę, mierząc w okolice tuż pod lewą nerką.
Wyverna - Wielka, skrzydlata jaszczurka. Zawsze żyje w grupie, atakuje kolczastym ogonem i stara się powalić przeciwnika. Często mylony przez ludzi ze smokiem ze względu na budowę ciała.
Doppler - inaczej zwany vexlingiem, mimikiem, mieniakiem, podwójniakiem, bedakiem jest potworem mogącym przybierać kształty innych istot (warunkiem jest zbliżona masa ciała) włącznie z ich ubiorem, ekwipunkiem oraz charakterem i stylem zachowania.
Zeugl - potwór żyjący na śmietniskach, przenosi tężec oraz jad trupi. Ogólnie z wyglądu, jego bulwowaty korpus przypomina kartofel. Jego szczęka jest wypełniona wieloma klockowatymi zębami, a ślepia fosforyzują blado. Zeugl posiada cztery grube macki zakończone zgrubieniami - z przyssawkami oraz najeżone kolcami.
Golem - wielka ożywiona bryła ziemi, pozbawiona wolnej woli i wypełniająca rozkazy pana, zazwyczaj pełniąca rolę strażnika.
Żyrytwa - zwana także cinereą, jest drapieżnym, wodnym pluskwiakiem. Ciało żyrytwy ma kolor brunatny i jest spłaszczone. Cinerea posiada dobrze wykształcone, chwytne szczypce, a także rurkę oddechową znajdującą się na końcu odwłoka. Występuje w bagnistych wodach.
Mglak - magiczna istota powstała w wyniku koniunkcji sfer. Najczęściej występuje na bagniskach, w lasach lub na terenie górskim. Potrafi zwabić swą ofiarę w pułapkę za pomocą czarów. Mglak jest uważany za istotę humanoidalną, może sprawić wrażenie eterycznego. Ma świecące oczy i usta, ostre uszy, spiczaste palce. Żywi się ciałami ofiar.
Bloedzuiger - Przysadzisty potwór, poruszający się niezgrabnie, z otworem gębowym zamiast głowy. Przypomina wielką pijawkę z kończynami. Zatruwa swojego przeciwnika, oblewa rany żywych jeszcze ofiar sokami trawiennymi, a potem wysysa na wpół przetrawione wnętrzności.
Ghul - stwór żywiący się ciałami zmarłych, pożera trupy już nazajutrz po pogrzebie. Czasem także atakuje żywych, swoje ofiary rozszarpuje. Jest wrażliwy na srebro, ostre światło oraz ogień.
Krabopająk - potwór żyjący na pustyniach, wyjątkowo jadowity. Może udawać kwiat orchidei.
Mantikora - z wyglądu przypomina lwa, poza tym charakteryzuje go długi ogon, zupełnie jak u skorpiona zakończony ostrym żądłem zawierającym jad. Do tego, stworzenie to posiada błoniaste, nietoperze skrzydła.
Błędny ognik - niewiele wiadomo na temat natury błędnych ogników. Wiadomo, że ukazują się jako świecące punkty, tańczące nocą nad bagnami i trzęsawiskami. Może on posługiwać się bardzo podstawową magią.
Goblin - Zwany także koboldem oraz skrzatem. Jest to mały, złośliwy człekokształtny stwór żyjący w jaskiniach i opuszczonych kopalniach. Nie lubi dziennego światła które go razi. Nie jest niebezpieczny, ale złośliwy.
Kikimora robotnica - Przerośnięty pająk szybki i zwinny, w rodzinie Kikimor pełni role zdobywcy pożywienia.
Kikimora wojownik - Duża, silna i wytrzymała Kikimora chroniąca robotnice.
Lamia - potwór, którego można spotkać między innymi na pustyniach. Jest to stwór odporny na żelazo, uważany przez niektórych za odmianę wampira, posiada zdolność polimorfii. Potrafi przemieniać się w piękną kobietę, lecz tak naprawdę jest wężem o kobiecej głowie, pod tą postacią wysysa krew.
Południca - Złośliwy i morderczy demon polujący na tych, którzy niebacznie w samo południe przebywali w polu. Zabijał dorosłych oraz porywał dzieci bawiące się na skraju pola. Przedstawiano go pod postacią odzianej na biało kobiety o surowej bladej twarzy. Jeśli w bezwietrzny dzień łany zboża nagle zaczynały falować to było jasne, że południca jest tuż tuż. Szczególnie lubiła przebywać wśród łanów łubinu. Południca nie lubiła cienia.
Um tak często wzorowałam się na Wiedźminie

