| Anatomia | Podstawowy |
|---|
| Umiejętność ta opisuje znajomość anatomii ciał żywych istot. Przydatna jest zarówno medykom jak i zabójcom. |
| Fizyka | Podstawowy |
|---|
| Wiedza na temat podstawowych praw rządzących światem. Po jej opanowaniu, postać potrafi przewidzieć zachowanie się dalsze zachowanie układów ciał znając ich warunki początkowe. Przydatne dla maga czterech elementów. |
| Gimnastyka | Podstawowy |
|---|
| Umiejętność wykonywana skomplikowanych akrobacji i figur. Przydatna nie tylko ludziom zajmującym się zabawianiem innych, ale i również złodziejom. |
| Gra na instrumencie | Opanowany |
|---|
| Krasnoludzkie klarnety, pianina i fortepiany. |
| Inżynieria | Opanowany |
|---|
| Produkcja różnych mechanizmów, maszyn, materiałów wybuchowych oraz udoskonalanie wszystkiego, gdzie można wcisnąć tryby i trybiki. |
| Kaligrafia | Opanowany |
|---|
| Umiejętność pięknego pisania. Przydatna zarówno na dworach jak i magom zajmujących się spisywaniem magicznych ksiąg, czy też mnichom przepisującym bardziej przyziemne dzieła, lub poetom. |
| Krawiectwo | Podstawowy |
|---|
| Umiejętność szycia różnych części garderoby, od bielizny po płaszcze. Dzięki jej opanowaniu możliwe jest reperowanie zniszczonej odzieży, w zależności od umiejętności krawca będzie to zwykła łata, lub mistrzowska robota, która sprawi, że nikt nawet nie zauważy iż przedmiot był zniszczony. |
| Kuglarstwo | Podstawowy |
|---|
| Sposób na zarobienie pieniędzy, oraz jeszcze lepszy na przepędzanie cudzych trosk, choć na krótką chwilę. |
| Ręczna broń miotająca | Opanowany |
|---|
| Kusze, łuki, krasnoludzkia rusznica. Opisuje umiejętność posługiwania się postaci ręczna bronią miotającą, jej celność, a także obchodzenie się z takim sprzętem, jej konserwacje i wyrób pocisków. Postać, która opanowała tą dziedzinę posiada zarówno odpowiednie umiejętności praktyczne jak i teoretyczną wiedzę. Ważna jest tu precyzja i zręczność. |
| Medycyna | Podstawowy |
|---|
| Wiedza na temat chorób i schorzeń dręczących rasy inteligentne oraz ich leczeniu. |
| Cukiernictwo | Opanowany |
|---|
| Umiejętność pozwalająca wytwarzać produkty cukiernicze. Postać, która opanowała tą dziedzinę potrafi wytwarzać różnego rodzaju smakołyki - wraz z wzrostem poziomu, coraz bardziej wyszukane i egzotyczne. Zna się też na gustach poszczególnych gatunków i sfer społecznych, dzięki czemu potrafi ocenić, co komu najbardziej będzie smakowało. |
| Rysunek | Opanowany |
|---|
| Przydatna ze względu na techniczną część potrzebną do czytania, jak i sporządzania własnych schematów maszyn. Nawet na niskim poziomie. |
| Poliglotyzm | Opanowany |
|---|
| Elficki i krasnoludzki. |
| Przetrwanie | Podstawowy |
|---|
| Umiejętność radzenia sobie z dala od cywilizacji, przy ograniczonym zasobie narzędzi, zdobywania pożywienia, znajdowania kryjówek, znajomość szlaków. Postać, która opanowała tą zdolność potrafi przeżyć w dziczy, zapewniając sobie samemu schronienie oraz pożywienia, unikając przy tym niebezpieczeństw czekających, na co bardziej nieuważnych wędrowców. |
| Zielarstwo | Podstawowy |
|---|
| Dobra znajomość wszystkich ziół i roślin oraz umiejętność wytwarzania z nich wyrobów takich jak maści, a nawet niektóre trucizny. Dzięki opanowaniu wiedzy na ten temat, postać, która posiadła tą umiejętność potrafi odnaleźć potrzebne jej rośliny na okolicznych terenach, oczywiście pod warunkiem, że tam występują. |
| Szpiegostwo | Opanowany |
|---|
| “Nimenna Nbrrdiew z rodu Halaberdonów, a panna Hermina Miriam Turkot, to na prawdę dwie różne osoby.” |
| Taniec | Opanowany |
|---|
| Każdy potrafi się bawić, ale na niektórych przyjemnie się patrzy. |
| Wspinaczka | Opanowany |
|---|
| Opisuje umiejętność wspinania się w stromych powierzchniach, a nawet pionowych ścianach. |
| Targowanie się | Opanowany |
|---|
| Kupić jedno za półdarmo, sprzedać jak za trzy. Można i tak zarabiać lub oszczędzać. |
| Pływanie | Podstawowy |
|---|
| Opisuje zdolność do poruszania się w środowisku wodnym, utrzymywania się na powierzchni i nurkowania. |