Regulamin witryny

Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności Granica. Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.

Regulamin Forum

  1. Ta strona jest autorstwa Niary i Meridiona kopiowanie bez zgody autorów zabronione. #
  2. Administracja jest na tym forum od pilnowania porządku i zarządzania, proszę się z Nami nie kłócić, nie wywyższać i Nas szanować. To samo tyczy się innych użytkowników forum. #
  3. Wszelkie przejawy chamstwa wobec Administracji jak i innych użytkowników będą karane - najpierw ostrzeżeniami, a następnie banicją, tymczasową lub stałą. #
  4. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone w postach, ale zastrzega sobie prawo do ich zmieniania. #
  5. W przypadku pojawienia się w postach nieuzasadnionych wulgaryzmów lub innych niecenzuralnych treści użytkownik forum zostaje ukarany ostrzeżeniem, a jego post jest usuwany. Za powtarzanie takiego zachowania grozi trwała banicja. #
  6. Intymne sceny z życia postaci mogą być opisywane, jednak prosimy o odpowiedni, estetyczny dobór słów. Zabrania się opisywania scen erotycznych z osobami nieletnimi i zwierzętami. #
  7. Wymagana szerokość avatara to 300 pikseli, wysokość nie jest aż taka istotna, jednakże prosimy o nie przekraczanie 500 pikseli. Optymalne wymiary avatara to 300x400 lub 300x450. Pełny regulamin doboru avatara znajdziesz w Regulaminie Tworzenia Karty Postaci. #
  8. Nick przy rejestracji musi być taki sam jak imię postaci i może zawierać jedynie imię postaci, bez jego nazwiska! Nazwisko wpisujemy tylko w Karcie Postaci, nie w loginie. Jeżeli po rejestracji, a przed założeniem KP chcesz, aby Twój nick został zmieniony napisz do administracji prywatną wiadomość. Więcej o imionach postaci znajdziesz w Regulaminie Tworzenia Karty Postaci. #
  9. Użytkownik ma 2 tygodnie od momentu rejestracji na założenie Karty Postaci i zgłoszenie jej do sprawdzenia w odpowiednim temacie. Jeśli tego nie zrobi, po upływie wyznaczonego czasu konto zostanie skasowane. #
  10. Użytkownik może, z ważnych przyczyn, wystąpić do administracji o przedłużenie czasu na zakończenie Karty Postaci. #
  11. Użytkownik może rozpocząć grę dopiero po zaakceptowaniu Karty Postaci. Akceptację można rozpoznać po zmianie koloru nicku postaci oraz informacji w Twoim profilu. Jeśli na forum zmieni się kolor Twojej postaci znaczy to, że została ona przyporządkowana do danej rasy i jesteś zaakceptowany, tym samym możesz rozpocząć grę. #
  12. Forum to służy do wspólnej zabawy, nie tolerujemy na nim kłótni. Kłótnie pomiędzy userami, userami a administracją, userami a moderacją karane są ostrzeżeniami lub banicją, stałą lub tymczasową. Dozwolona jest dyskusja, czyli wyrażenie swojego zdania w sposób kulturalny, a nie obrażanie innych użytkowników. Konstruktywna krytyka może być również wyrażona w sposób uprzejmy dla użytkowników forum. #
  13. W przypadku nagłego i niewyjaśnionego zniknięcia użytkownika administracja zastrzega sobie prawo do pokierowania losami jego postaci, w celu wyjaśnienia, co stało się z daną postacią. Po powrocie użytkownik bez przeszkód może się pojawić w określonym wątku forum (innym lub tym samym, w którym zakończył grę, jeśli takowy nadal istnieje). #
  14. Nowi użytkownicy, którzy nie mają z kim pisać, mogą zgłosić to w odpowiednim temacie w Górze Przeznaczenia, porozmawiać na ten temat na SB z innymi userami, lub dołączyć do już istniejącego wątku. W ostatnim przypadku użytkownik jest zobowiązany do powiadomienia o swojej chęci uczestnictwa w przygodzie swoich hipotetycznych towarzyszy, ci zaś muszą wyrazić zgodę na dołączenie takiej osoby do wątku. #
  15. Działy znajdujące się w Forum: Alarania (Szepczący Las, Morze Cienia, Pustynia Nanher itd.) służą tylko i wyłącznie do gry fabularnej, wszelkie rozmowy użytkowników dotyczące wątków odbywamy w SB, Prywatnych Wiadomościach, Górze Przeznaczenia lub indywidualnie poza forum. #
  16. W działach przeznaczonych wyłącznie do gry zabrania się wstawiania swoich prywatnych komentarzy dotyczących postów innych, czasu oczekiwania na towarzyszy, odnośnie fabuły i tak dalej. #
  17. W działach przeznaczonych wyłącznie do gry zabrania się umieszczania obrazków jakiejkolwiek treści. Do opisywania krajobrazu służą słowa, a nie grafiki. #
  18. Przy zmianie tematu zabrania się używania skrótów: zt, z/t i tym podobnych, jedynym obowiązującym szablonem jest wstawienie linku: [url=link do tematu] Ciąg Dalszy [/url] #
  19. Prośbę o zamknięcie tematu składamy w odpowiednim wątku (Zamykanie tematów) znajdującym się w Księdze Boskich Praw, dopiero kiedy pod zakończonym wątkiem znajdują się linki do następnych tematów. #
  20. Propozycje odnośnie zmian na forum możecie przysyłać: w Wiadomościach Prywatnych, na e-mail: granicapbf@gmail.com, na GG lub pisać o nich w Górze Przeznaczenia. #
  21. Użytkownik może mieć więcej niż jedno konto. Szczegółowe zasady zostały opisane w regulaminie tworzenia Karty Postaci. #
  22. Użytkownik posiadający więcej niż jedno konto ma obowiązek ustalenia Konta Głównego i połączenia go z każdą kolejną postacią, aby pod profilem wyświetlały się wszystkie postacie danego gracza, opis czym jest łączenie kont i wybór Konta Głównego znajduje się w tym artykule: Natomiast prośby o dodanie konta głównego do grupy należy składać tutaj Wybierz Konto Główne #
  23. Prosimy trzymać się podstawowych zasad pisania postów. Znajdziesz je Tutaj. #
  24. Rejestracja na tym forum jest równoznaczna z zapoznaniem się i akceptacją powyższego regulaminu. #
  25. Okazywanie braku szacunku innym graczom, wulgarne, irytujące zachowanie lub wyraźne okazywanie agresji wobec innych userów na forumowym SB może być karane milczkami, usuwaniem shoutów, ostrzeżeniami oraz banicją: tymczasowa lub stałą. #
  26. Zakazuje się brania udziału jedną postacią w dwóch (i więcej) sesjach na raz (tzw. multi-/ bilokacja). Postać może przebywać wyłącznie w jednym wątku. #
  27. Zakazuje się umieszczania w podpisie obrazków, banerów oraz długich wypowiedzi rozciągających posty. Maksymalnie podpis może wynosić 6 linijek (enterów). #
  28. Każdy użytkownik forum ma prawo do informacji na temat powodu banicji/ostrzeżenia/milczka. #
  29. Milczek na SB, sprawia, że postać może obserwować rozmowy, ale nie może do nich dołączać, gdyż ta opcja jest wyłączona, milczek obowiązuje gracza, a nie postać. Dlatego też nie można go łamać wchodząc na chat z innego konta - grozi to banicją tymczasową lub stałą. #
  30. Banicja nałożona na jedno konto obowiązuje gracza, to znaczy wszystkie jego konta nie tylko to, na które został nałożony ban. #
  31. Na forum obowiązuje język polski - zarówno w kartach postaci jak i postach w fabule. Wyłączone są z tego jedynie nazwy przedmiotów, miejsc, imiona, nazwiska i podobne. #
  32. Gracz ma obowiązek odpisywania na PW administratorów i moderatorów, jeśli treść wiadomości jest ściśle służbowa (np. dotyczy sprawdzania KP, upomnienia/ostrzeżenia, dotyczy łamania regulaminu, dotyczy błędów w postach itp.). Administrator/moderator musi wiedzieć, że treść została przyjęta do wiadomości odbiorcy. Punkt ten nie obowiązuje wymiany wiadomości w celach prywatnych. #
  33. Interpretacja powyższego regulaminu nie jest dowolna! Jeśli masz jakieś wątpliwości co do któregoś z jego punktów, napisz do nas Prywatną Wiadomość. #
  34. Administracja zastrzega sobie prawo do zmian w powyższym regulaminie. #
  35. Administracja ma prawo uzasadniać swoje decyzje, jednak nie ma obowiązku tłumaczenia się z nich. #

Regulamin Tworzenia Karty Postaci

  1. Niniejszy regulamin jest najnowszą, udoskonaloną wersją, dlatego może się zdarzyć, że KP niektórych postaci, założone wcześniej, będą od niego odbiegać, co nie znaczy, że łamią regulamin. Prawo nie działa wstecz. Pozostałych graczy jednak niniejszy regulamin obowiązuje bezwzględnie i prosimy o przywiązanie uwagi do przekazanych tu wytycznych i wskazówek. Oszczędzi to zarówno waszą pracę nad postacią, jak i czas osób sprawdzających KP. #
  2. Nick przy rejestracji musi być taki sam, jak imię postaci. #
  3. Login musi być jednoczęściowy. Ewentualne nazwisko lub przezwisko postaci wpisujemy jedynie w KP. #
  4. Imię postaci musi pasować do jej rasy i realiów forum. Administracja ma prawo do zmiany nicku postaci, jeśli jest on niezgodny z realiami (np. Czarodziejka imieniem Zuzia, Pusia, Fruzia, Janinka i tym podobne). Administracja jest zobowiązana do  utrzymania spójności na forum i to ona decyduje czy twój nick pasuje do realiów świata. #
  5. Nie można wymyślać własnych ras. Tutaj znajdziesz informację o rasach i grupach, do których należą, z których możesz wybrać rasę odpowiednią dla Twojej postaci. Można tworzyć rasy mieszane, jednak odpowiednio uzasadnione i nie stanowiące sprzecznych z rozsądkiem wybryków natury. #
  6. Rasy mają nałożone ograniczenia z konkretnych powodów. Niemile widziane jest mieszanie kilku ras w celu uzyskania jak największej ilości korzyści, przy jak najmniejszych słabościach (np. jeśli chcesz by Twoja postać była długowieczna wybierz odpowiednią do tego rasę, która posiada takową cechę. Nadawanie cech długowieczności u istot nie charakteryzujących się takimi atrybutami mija się z założenie z celem). #
  7. Wiek postaci musi być jasno określony w latach, ewentualnie z dodaniem dopisku na ile lat postać wygląda, przy czym minimalny dopuszczalny wiek postaci to 15 lat. W przypadku, gdy bohater nie jest świadomy tego ile ma lat należy wpisać dokładny wiek postaci a w nawiasie zaznaczyć, iż postać nie wie ile tak naprawdę przeżyła. Wiek jest konieczny, by sprawdzający KP mógł ocenić czy postać była w stanie nauczyć się magii/umiejętności na poziomach wybranych przez gracza. Jest on również konieczny przy pisaniu aury dla bohatera. #
  8. Aura jest nadawana przez Malarza Aur na podstawie zaakceptowanej KP oraz po złożeniu prośby o aurę w odpowiednim temacie. Aura jest obowiązkowa! Więcej na temat emanacji tutaj. #
  9. Wygląd postaci powinien być opisany dokładnie, ze szczególnym uwzględnieniem twarzy oraz elementów charakterystycznych. Dodatkowymi atutami jest opisanie budowy ciała, stroju, sposobu poruszania się i mówienia oraz posiadanej broni i innych rzeczy. #
  10. Charakter postaci powinien być opisany dokładnie i jasno - proszę unikać sprzeczności (ktoś jest naiwny, ale ostrożny lub dobry, ale nie mrugnie okiem podczas zabijania). Warto opisać dokładne cechy charakteru, jak również możliwe zachowania w przykładowych sytuacjach. #
  11. Wygląd i charakter postaci powinny odpowiadać rasie, do której dana postać należy. #
  12. Atrybuty postaci są stopniowalne, a ich opis znajdziecie tutaj. Dla waszej dobrej zabawy sugerujemy, by nie tworzyć idealnych postaci, gdyż każdy ma jakieś wady. Atrybuty rasowe są jedynie sugerowane, można je zmieniać w zależności od postaci. #
  13. Cechy specjalne to nie tylko cechy które "ulepszają postać". W tę rubrykę wpisujemy również klątwy i "dary" negatywne, jak np. opętanie przez demona, schizofrenia, szał i tak dalej. #
  14. Maksymalna liczba arkan magii posiadanych przez postać to pięć (Magia dostępna do gry to jedynie ta zawarta w forumowej Księdze Magii). Zabrania się posiadania przez postać antymagii. #
  15. Nie jest możliwe posiadanie przez postać pięciu arkan magii na poziomie Mistrz. #
  16. Poziomy umiejętności i magii muszą być dobierane względem wieku postaci i jej rasy. #
  17. Przy tworzeniu pierwszej postaci nie można posiadać Arcymistrza w jakiejkolwiek dziedzinie magii i umiejętnościach. Podczas tworzenia kolejnego konta, Arcymistrza w jakimkolwiek polu można posiadać, ale tylko w wyjątkowych przypadkach i jedynie za zgodą administracji. #
  18. W polu „Towarzysz” dozwolone jest wpisywanie jednie zwierząt lub istot niehumanoidalnych (wyjątek stanowią istoty rozumne takie jak wróżki, chochliki, impy). Warto opisać towarzysza postaci oraz po krótce jak się poznali. #
  19. Jeżeli postać podróżuje wraz z inną istotą humanoidalną (elf, człowiek, czarodziej, demon, diabeł, anioł, dziecko itp.) jej dokładny opis należy umieścić w historii. #
  20. Historia postaci powinna być rozbudowana i dokładnie opisana. Ma uzasadniać ona całą resztę Karty Postaci tzn. umiejętności, magię, posiadane przedmioty i tym podobne. #
  21. Pole „Uwagi” służy tylko i wyłącznie do wpisywania rzeczy istotnych dla graczy podczas obcowania z postacią oraz informacji niezawartych w KP. #
  22. Administracja w każdym przypadku (wygląd, charakter, historia, itp.) ma prawo stwierdzić, że opis jest niewystarczający i należy go poprawić. #
  23. Avatar należy wstawić do Karty postaci przed zgłoszeniem prośby o sprawdzenie KP, w przeciwnym wypadku karta nie zostanie sprawdzona. #
  24. Szerokość avatara musi wynosić 300 px, wysokość maksymalna to 500 px, minimalna 300x. Optymalna wielkość avatara to 300x400 lub 300x450. #
  25. Avatar musi być zgodny z koncepcją forum. Użytkownik jest zobowiązany do dodania grafiki, która wyraźnie odzwierciedla klimat forum (fantasy). #
  26. Grafiki typu manga/anime są dozwolone w określonych przypadkach i przy aprobacie administracji np., jeśli postać jest kotołakiem, lisołakiem i tym podobne. Jak wiadomo bardzo trudno jest znaleźć typową grafikę fantasy dla tego typu postaci, warto jednak najpierw poprosić o pomoc administrację lub innych użytkowników. #
  27. Przy wyborze avatara obowiązuje zasada pierwszeństwa. Osoba która pierwsza ustawiła avatar i został on zatwierdzony przez administrację (akceptacja KP)  ma do niego pierwszeństwo. Użytkownik zarejestrowany później, chcący ustawić sobie taki sam avatar jest zobowiązana do jego zmiany. (Nie ma znaczenia aktywność konta na którym avatar został ustawiony jako pierwszy). #
  28. Nagość na avatarach:

    a. Surowo zabrania się wstawiania obrazków ukazujących genitalia postaci.

    b. Avatar może ukazywać męski tors lub kobiece piersi, nie mogą być one jednak nadmiernie wyeksponowane. Administracja ma prawo do ingerencji, jeśli jej zdaniem avatar zbyt jawnie ukazuje te części ciała. (Przykładowe avatary: Tak/ Nie)

    c. Na avatarze mogą być widoczne pośladki i nagie biodra w przypadku, kiedy nagość nie stanowi zbyt dużej części avatara (Przykładowe avatary: Tak (plecy zasłonięte włosami)/ Nie (Zasłonięte jedynie genitalia postaci)

    d. Avatary, które w jakimś stopniu ukazują nagość postaci, muszą być estetyczne, tyczy się to wszystkich powyższych punktów regulaminu. #
  29. Grę można zacząć wyłącznie po akceptacji Karty Postaci. Prośbę o akceptację składamy tutaj. W przypadku wcześniejszego rozpoczęcie gry przez użytkownika, jego posty na forach przeznaczonych do gry zostają skasowane, a użytkownik karany jest ostrzeżeniem lub banicją (za nieprzestrzeganie regulaminu). #
  30. Administracja ma prawo do zwrócenia użytkownikowi uwagi na konkretne punkty w jego KP, które wymagają poprawy i uzależnić akceptację od ich zmiany. #
  31. Dwie i więcej postaci prowadzone przez jednego gracza z różnych kont mogą przebywać i grać w jednym wątku. #
  32. Zakazuje się kopiowania postaci z filmów, anime, mang, gier itd. Postać ma być pomysłem użytkownika, a nie kopią czegoś, co już funkcjonuje. #
  33. Zmiany dokonane w Karcie Postaci już po jej akceptacji muszą zostać zatwierdzone tylko i wyłącznie przez administrację. W przypadku większych zmian (jak np. zwiększenie mocy umiejętności, zdobycie artefaktu) należy o tym napisać tutaj. Wystarczy krótka notka co się zmieniło. #
  34. Orientacja seksualna postaci jest zależna od gracza. Można grać zarówno postaciami heteroseksualnymi, homoseksualnymi, jak biseksualnymi. Nie trzeba o tym wspominać w karcie, chyba że wymaga tego historia postaci. #
  35. Administracja zastrzega sobie prawo do zmian w powyższym regulaminie. #

Zasady posiadania więcej niż jednego konta.

  1. Użytkownik, którego staż na forum wynosi mniej niż rok od daty rejestracji/założenia pierwszej KP może posiadać maksymalnie 6 kont, przy czym na założenie każdej wymagana jest zgoda administracji. Jednocześnie konieczne jest zachowanie odstępu 14 dni pomiędzy akceptacją poprzedniej KP a założeniem następnej. #
  2. W momencie uzyskania akceptacji na daną Kartę Postaci gracz ma obowiązek utrzymać ją przez co najmniej 4 miesiące. W tym czasie utworzona postać nie może zginąć ani zostać usunięta w inny sposób przez gracza oraz innych graczy, a także całkowicie zmodyfikowana (czyli utworzona od nowa od samych podstaw). #
  3. Użytkownika, którego staż na forum wynosi ponad rok od daty rejestracji/założenia pierwszej KP nie obowiązuje limit postaci, z zachowaniem poniższych zasad.

    1. Wymagane jest zachowanie 14-dniowego odstępu pomiędzy akceptacją poprzedniej KP, a założeniem następnej. #
    2. Na założenie każdej kolejnej postaci konieczna jest zgoda administracji. #
    3. Administracja ma prawo nie zgodzić się na założenie przez użytkownika kolejnej postaci, bez podania przyczyny. #
    4. Na uzyskanie zgody na założenie kolejnej postaci mają wpływ m.in.: staż i aktywność na forum, odpowiednie zachowanie i nie łamanie regulaminu, aktywność fabularna wszystkich poprzednich postaci. #
    5. Administracja zastrzega sobie prawo do „zamrożenia” prawa do zakładania kolejnych postaci, dla konkretnego użytkownika do czasu spełnienia wymagań. #
  4. Administracja ma prawo przyznać użytkownikowi, który nie spełnia powyższych wymagań, prawo do kolejnego konta bez podawania przyczyny. #

Regulamin ShoutBox

  1. Poza poniższymi zasadami na forum wyznajemy zasadę zdrowego rozsądku. Jeśli podejrzewasz, że Twoje zachowanie na SB może zostać źle odebrane, powstrzymaj się, nawet jeśli nie łamie to bezpośrednio żadnego z poniższych punktów. #
  2. Proszę brać do serca uwagi starszych stażem użytkówników. Nie trzeba być moderatorem czy administratorem, by zwrócić komuś uwagę na nieodpowiednie zachowanie. #
  3. Zabrania się używania wulgaryzmów. #
  4. Zabrania się opisywania erotyki i wszelkich tekstów wskazujących na ten aspekt. #
  5. Zabrania się obrażania innych współgraczy, ranienia ich uczuć oraz obrażania ich poglądów. #
  6. Wywoływanie kłótni z jakiegokolwiek powodu może być ukarane milczkiem, ostrzeżeniem lub banicją: tymczasową lub stałą. #
  7. Każdy, kto jest czynnym uczestnikiem kłótni na SB, staje się współwinnym i może zostać ukarany ostrzeżeniem lub banicją tymczasową bądź stałą. #
  8. Każdy użytkownik, który widzi, że łamany jest regulamin SB i nie informuje o tym administracji, jest traktowany jak współwinny. #
  9. Zabrania się używania na SB dwuznacznych skrótów w ogólnej mierze oznaczających wulgaryzmy (zaje…, kur… itd.). #
  10. Wszelkiego rodzaju niesmaczne wyrażenia, zwłaszcza dotyczące erotyki, stref intymnych i tym podobnych są traktowane jako łamanie powyższego regulaminu i będą karane milczkiem na sb, ostrzeżeniami lub banicją: tymczasową bądź stałą. #
  11. Zabrania się reklamowania innych PBF-ów na SB. Od tego są bannery na stronie. #
  12. Nie zapominajcie o kulturze oraz myśleniu nad tym, co się pisze. #
  13. Łamanie powyższego regulaminu grozi stałą lub tymczasową banicją na pisanie w SB, lub banicją stałą, lub tymczasową na forum. #
  14. Funkcja [img] na forumowym sb może być używana, jeżeli grafika nie jest zbyt duża. To znaczy nie przekracza 700px na 700px i funkcja nie jest używana nadmiernie. #
  15. Zabrania się częstego zmieniania konta, z którego pisze się na sb. Częste "skakanie" pomiędzy kontami będzie karane. #
  16. Administracja zastrzega sobie prawo od zmian w powyższym regulaminie. Jego interpretacja nie jest dowolna. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas na PW. #