Strona 1 z 1

Efne

: Pią Maj 06, 2011 10:41 pm
autor: Niara
Efne

Ustrój: Republika

System władzy: Piątka senatorów wybieranych na czteroletnie kadencje.

Władca: Math Yrsud; Winnyland Aberzig; Anne Serywan; Ukan De' Kkou;

Rodzina królewska: Nie dotyczy.

Siedziba władcy: Ogromny pałac, zwany przez mieszkańców stolicy niebiańskim. Jednym z powodów jest oczywiście błękitny kolor jego ścian, drugim zaś wysokie poparcie nowatorskiego systemu rządów. Subtelne wykończenia, misterne płaskorzeźby pokrywające fasadę pałacu budzą podziw nie tylko ludzi. Wnętrza wykładane delikatnymi tkaninami i zdobione kunsztownymi dywanami, arrasami. Przepych zapiera dech w piersiach. Architektoniczne cudo ludzkiego artyzmu.

Mieszkańcy: Ludzie.

Handel: Szlak Rubinowy;

Produkcje (wyroby eksportowe): Tkaniny, dzieła sztuki, wyroby złotnicze, biżuteria.

Stosunki dyplomatyczne: Neutralne;

Miasta Sojusznicze: Efne obowiązuje oficjalny traktat o wiecznej neutralności, więc wszelkie sojusze wojskowe są wykluczone.

Wojsko: Gwardia pałacowa; Niewielkie oddziały piechoty oraz łuczników.

Położenie: Równina Maurat, w sąsiedztwie pustyni Nanher i Gór Dasso.

Architektura: Strzeliste i wysokie budynki w kolorze błękitu. Wzorowane na Pałacu Niebiańskim. Miejscowe budynki cechuje duża dbałość o szczegóły. Częste są ogrody z misternie zdobionymi fontannami. Wartym zauważenia jest to, że w Efne nawet biedota stara się trzymać fason, dbając o swoje miejsce zamieszkania, co stoi w opozycji do tych samych klas w innych miastach.

Ciekawostki: Za sprawą traktatu o wiecznej neutralności, Efne zobowiązało się do prowadzenia tylko nielicznej grupy żołnierzy. Kolejnym postanowieniem traktatu było odsunięcie państwa od wszelkich konfliktów na kontynencie kosztem zapewnienia dotychczasowych granic przez pozostałe państwa.

        Republika jest wynalazkiem miasta Efne. Wprowadzona stosunkowo niedawno, szybko zgromadziła sobie zwolenników głównie w stolicy państwa. Z obecnych informacji wynika, że jest to ewenement na skalę światową. Obywatele mają prawo do oddania głosu dzięki tzw. „błękitnej karcie”, czyli dowodowi zamieszkania na terenach Republiki.

        Kolejnym wartym wzmianki faktem jest to, że zabudowa oraz atmosfera w mieście kształci wielu wrażliwych na sztukę ludzi. Spora część artystów - rzeźbiarzy, bardów i malarzy pochodzi właśnie z tychże ziem.

        Wszystkie granice Republiki są ustanowione poprzez naturalne bariery wzdłuż których się ciągną. Na północy jest to pustynia Nanher,
na zachodzie i południu Góry Dasso, a z kolei na wschodzie koryto rzeki Nefari aż po Meot.

Herb:

Obrazek