Wielka Księga PaństwEfne

Ogromna księga w której opisana jest obecna sytuacja każdego z wielkich miast Alaranii. Można dowiedzieć się z niej, między innymi, jakie towary są eksportowane, do jakich sojuszy należy miasto, kto sprawuje władzę, a także jaka jest jego architektura oraz mieszkańcy i tak dalej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niara
Pani Snów
Posty: 2129
Rejestracja: 15 lat temu
Rasa: Anioł Światła
Profesje: Władca , Mag , Opiekun
Ranga: Administrator
Uwagi administracji: Jeśli macie do mnie jakieś pytania, chcecie porozmawiać, zapytać o koncept na postać, o pozwolenie na nowe konto, czy cokolwiek innego - najłatwiej złapać mnie na discordzie lub przez PW. UWAGA! Jeśli twoja KP, po umieszczeniu prośby w temacie, czeka na sprawdzenie dłużej niż 3 dni, zapytaj o nią na kanałach prywatnych - PW, discord.
Kontakt:

Efne

Post autor: Niara »

Efne

Ustrój: Republika

System władzy: Piątka senatorów wybieranych na czteroletnie kadencje.

Władca: Math Yrsud; Winnyland Aberzig; Anne Serywan; Ukan De' Kkou;

Rodzina królewska: Nie dotyczy.

Siedziba władcy: Ogromny pałac, zwany przez mieszkańców stolicy niebiańskim. Jednym z powodów jest oczywiście błękitny kolor jego ścian, drugim zaś wysokie poparcie nowatorskiego systemu rządów. Subtelne wykończenia, misterne płaskorzeźby pokrywające fasadę pałacu budzą podziw nie tylko ludzi. Wnętrza wykładane delikatnymi tkaninami i zdobione kunsztownymi dywanami, arrasami. Przepych zapiera dech w piersiach. Architektoniczne cudo ludzkiego artyzmu.

Mieszkańcy: Ludzie.

Handel: Szlak Rubinowy;

Produkcje (wyroby eksportowe): Tkaniny, dzieła sztuki, wyroby złotnicze, biżuteria.

Stosunki dyplomatyczne: Neutralne;

Miasta Sojusznicze: Efne obowiązuje oficjalny traktat o wiecznej neutralności, więc wszelkie sojusze wojskowe są wykluczone.

Wojsko: Gwardia pałacowa; Niewielkie oddziały piechoty oraz łuczników.

Położenie: Równina Maurat, w sąsiedztwie pustyni Nanher i Gór Dasso.

Architektura: Strzeliste i wysokie budynki w kolorze błękitu. Wzorowane na Pałacu Niebiańskim. Miejscowe budynki cechuje duża dbałość o szczegóły. Częste są ogrody z misternie zdobionymi fontannami. Wartym zauważenia jest to, że w Efne nawet biedota stara się trzymać fason, dbając o swoje miejsce zamieszkania, co stoi w opozycji do tych samych klas w innych miastach.

Ciekawostki: Za sprawą traktatu o wiecznej neutralności, Efne zobowiązało się do prowadzenia tylko nielicznej grupy żołnierzy. Kolejnym postanowieniem traktatu było odsunięcie państwa od wszelkich konfliktów na kontynencie kosztem zapewnienia dotychczasowych granic przez pozostałe państwa.

        Republika jest wynalazkiem miasta Efne. Wprowadzona stosunkowo niedawno, szybko zgromadziła sobie zwolenników głównie w stolicy państwa. Z obecnych informacji wynika, że jest to ewenement na skalę światową. Obywatele mają prawo do oddania głosu dzięki tzw. „błękitnej karcie”, czyli dowodowi zamieszkania na terenach Republiki.

        Kolejnym wartym wzmianki faktem jest to, że zabudowa oraz atmosfera w mieście kształci wielu wrażliwych na sztukę ludzi. Spora część artystów - rzeźbiarzy, bardów i malarzy pochodzi właśnie z tychże ziem.

        Wszystkie granice Republiki są ustanowione poprzez naturalne bariery wzdłuż których się ciągną. Na północy jest to pustynia Nanher,
na zachodzie i południu Góry Dasso, a z kolei na wschodzie koryto rzeki Nefari aż po Meot.

Herb:

Obrazek
Królowa Niara
Królowe na trony!

"A gdy serce twe przytłoczy myśl, że żyć nie warto,
z łez ocieraj cudze oczy, chociaż twoich nie otarto."


“Nie ten mocny, kto burzy lecz ten, który podpiera. Nie ten, co łzy wyciska, lecz ten co je wyciera. Człowiekiem najszlachetniejszym w całym ludzkim tłumie, jest ten kto oprócz łez własnych cudze łzy rozumie.”
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wielka Księga Państw”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość